FarmDriver

budowa kanału branżowego

Kliant: FarmDriver (własna inicjatywa)

FarmDriver to filmowa inicjatywa, którą zaprojektowaliśmy i uruchomiliśmy wspólnie z firmą produkcyjną Promo Film. Jest to pierwszy w Polsce kanał YouTube poświęcony prezentacji i testom maszyn i urządzeń wykorzystywanych w rolnictwie.

Cele

Głównym celem przyświecającym nam przy produkcji kolejnych odcinków była chęć przygotowywania rzetelnych prezentacji maszyn rolniczych. Jedną z naszych branżowych specjalizacji jest rolnictwo. W związku z tym chcieliśmy sprawdzić jakie formy filmowe będą przyjęte najlepiej przez osoby zainteresowane tematyką agrarną. Planowaliśmy prowadzić kanał nieprzerwanie przez 12 miesięcy.

Wytyczne

Tworzone przez nas treści miały nieść ze sobą praktyczną wartość. Każda opinia czy ocena musiała być poprzedzona faktycznym jej sprawdzeniem, przetestowaniem.

Zachować niezależność opinii przy prezentacji maszyn i urządzeń rolniczych.

Materiały o wysokich walorach technicznych (obraz i dźwięk) utrzymane w stylistyce vlogowej.

Strategia i koncepcje

Mieliśmy kilka wewnętrznych założeń produkcyjnych, które naszym zdaniem były odpowiedzią na zapotrzebowanie widzów. Ustaliliśmy kilka form filmowych, z których planowaliśmy korzystać planując kolejne odcinki FarmDrivera. Najważniejszym był cykl z prezentacjami maszyn, który przewidywał kompletną prezentację urządzeń mających zastosowanie w gospodarstwie rolniczym. Innym rozwiązaniem, na który się zdecydowaliśmy było przygotowanie szeregu relacji z branżowych wydarzeń i targów.

Realizacja

Stworzyliśmy dwie główne sekcje w obrębie kanału. W pierwszej umieściliśmy filmy “polowe” czyli prezentacje sprzętu. Drugą sekcję wypełniliśmy relacjami z wystaw i targów. Przy czym, każda z relacji została zrealizowana w nieco inny sposób. Tak, aby ocenić, jaka formuła najbardziej podoba się widzom.

Efekt i podsumowanie

Kanał YouTube FarmDriver był pierwszym rolniczym kanałem tego typu.

W trakcie 12 miesięcy działalności opublikowaliśmy 12 filmów.

Wszystkie filmy obejrzano łącznie ponad 350 tys. razy.

W trakcie naszych działań przekroczyliśmy liczbę 1000 subskrybentów. Po 5 latach od emisji pierwszego filmu (2018 r) liczba subskrybentów wciąż oscyluje w pobliżu 1000. Co więcej, systematycznie pojawiają się nowi widzowie.

Kanał dostępny jest pod tym linkiem: FarmDriver.com
Ustawienia prywatności

Odwiedzając naszą stronę internetową, może ona przechowywać informacje za pośrednictwem przeglądarki z określonych usług, zwykle w formie plików cookie. Tutaj możesz zmienić swoje preferencje prywatności. Warto zauważyć, że blokowanie niektórych rodzajów plików cookie może wpłynąć na Twoje doświadczenie na naszej stronie internetowej oraz na oferowane przez nas usługi.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie, głównie z usług stron trzecich. Określ swoje preferencje prywatności i / lub zgódź się na korzystanie z plików cookie.