Nufarm Polska

budowa obecności na YouTube

Klient: Nufarm Polska sp. z o.o.

Nufarm to jeden z największych producentów środków ochrony roślin na świecie. Polski oddział firmy oprócz sprzedaży ŚOR ma w swojej ofercie również regulatory wzrostu, a także nawozy dolistne marki Wuxal. Dla firmy Nufarm prowadzimy działania nieprzerwanie już 4 rok z rzędu.

Cele

Głównym założeniem klienta było wyprodukowanie wartościowych materiałów filmowych, przedstawiających produkty marki oraz ich zastosowanie, które miałyby wiele zastosowań – podczas szkoleń, konferencji oraz do dystrybucji online. Naturalnie YouTube miał pełnić rolę głównego kanału dystrybucji online.

Cel, jaki marka chciała w ten sposób osiągnąć, to zbudowanie wizerunku firmy specjalistycznej, służącej fachowymi poradami i szczerej w kontakcie z użytkownikami.

Wytyczne

Dopasowanie produkcji i publikacji do sezonowości rolnictwa.

Gotowość do realizacji zdjęć na terenie całego kraju.

Wykorzystanie wypowiedzi zarówno przedstawicieli firmy, jak i przedstawicieli środowiska nauczycieli akademickich.

Zgodność oprawy graficznej z identyfikacją firmy Nufarm.

Zaprezentowanie produktów firmy w taki sposób, aby unikać bezpośrednich konotacji reklamowych.

Strategia i koncepcje

Nasza propozycja realizacji filmów produktowych przewidywała lokowanie produktów i marki w kontekście wartościowych treści merytorycznych (content marketing). Zaproponowaliśmy, by każdy film wychodził od konkretnego problemu, którego końcowym rozwiązaniem jest dany produkt. Kluczowym było dokładne i realistyczne przedstawienie problemu, jego trafna diagnoza oraz identyfikacja faktycznych skutków. Tak powstał koncept na serię filmów „Porady i gotowe rozwiązania”.

Mając świadomość, że wiedzę warto również przekazywać z delikatną dozą humoru opracowaliśmy format o nazwie „Łowca Chwastów”. W kolejnych odcinkach „Łowcy” przybliżaliśmy widzom kolejne chwasty występujące często na rodzimych polach, a będące dużym zagrożeniem dla upraw. W trakcie około 2 minut (tyle mniej więcej trwa każdy odcinek) koncentrowaliśmy się na elementach, która mają praktyczne znaczenie dla rolnika oraz na tych, które są ciekawe i zabawne zarazem.

Jedną z najbardziej pozytywnych postaci, z którą mieliśmy okazję spotkać się w trakcie realizacji materiałów na Nufarm Polska jest Pan Grzegorz Wieszołek. To kierownik placówki doświadczalnej Nufarm. Pan Grzegorz jest miłośnikiem przyrody, fascynują go rośliny, a praca, którą wykonuje w pełni pokrywa się z jego zainteresowaniami. Stąd powstał pomysł na realizację filmów vlogowych pod tytułem „Okiem Praktyka” z Panem Grzegorzem w roli głównej.

Nasze propozycje obejmowały realizację również innych produkcji z kontekstowym lokowaniem produktu, które jednak z uwagi na zróżnicowane potrzeby klienta zostały odłożone w czasie. Mowa o filmach w większym stopniu rozrywkowych, reality TV i kilku innych.

Realizacja

Na kanale Nufarm Polska do sierpnia 2018 roku opublikowaliśmy 42 filmy, przy czym niemal 40 z nich wyprodukowała nasza ekipa. Realizowaliśmy zdjęcia w wielu miejscach Polski, a produkcja łącznie zajęła nam ponad 30 dni zdjęciowych. Prowadziliśmy nagrania na polach w trakcie zbiorów, w trakcie prowadzenia zabiegów ochrony roślin, w magazynach, halach produkcyjnych, na uczelniach i wielu innych lokalizacjach. Do produkcji wykorzystaliśmy spore ilości sprzętu, a liczba ujęć wykonanych w ramach tego projektu przekroczyła już 13 tys.

Wszystkie zaproponowane przez nas formy filmowe zostały zaakceptowane przez klienta i są rozwijane do dnia dzisiejszego (sierpień 2018). Obecnie zrealizowaliśmy 9 odcinków „Łowcy Chwastów”, 15 odcinków „Porad i gotowych rozwiązań”, 6 odcinków „Okiem Praktyka” (11 wciąż na postprodukcji), a także wiele innych filmów nie zaliczanych do żadnej z powyższych grup.

W trakcie ostatnich czterech lat przygotowaliśmy dla Nufarm również szereg filmów okolicznościowych, jak np: zabawny film zwiastujący nowy sezon, zwiastun kanału, zwiastun dla prasy czy kilka produkcji poświęconych wprowadzeniu nowego produktu na rynek. Zrealizowaliśmy również ponad 20 zwiastunów filmowych z przeznaczeniem do emisji na Facebooku (jako zajawki pełnego odcinka, z odpowiednim odesłaniem do kanału YouTube).

Efekt i podsumowanie

Ochrona roślin to temat wyjątkowo niszowy. W tym przypadku klient nie zdecydował się na inwestycję w reklamę naszego kanału, zatem wszystkie wyniki są organiczne.

W pierwszym roku zasięg filmów na kanale był względnie niewielki (tak jak przewidzieliśmy), ale systematycznie zainteresowanie filmami rosło. Dość szybko zaczęły pojawiać się w filmach proponowanych na YouTube oraz wysoko pozycjonowane w wyszukiwarce na frazy powiązane z ich tematyką – stało się tak dzięki właściwie dobranym opisom, tytułom oraz tagowaniu poszczególnych filmów.

W kolejnym roku wzrosty zasięgu filmów sięgały już 476% rok do roku – osiągnęliśmy to m.in. dzięki właściwemu timingowi publikacji. Przykładem może być film „Jak przeciwdziałać wyleganiu zbóż?”, który dość szybko stał się najchętniej oglądanym filmem i przyciągnął tym samym wielu widzów do kanału – to skutek tego, iż film odpowiedział na istotny dla grupy celowej problem we właściwym czasie.

Kanał YouTube Nufarm Polska istnieje od 2016 r. Dotychczas (sierpień 2018) zgromadził on ponad 0,5 tysiąca subskrybentów, wszystkie filmy zostały obejrzane ponad 138 tysięcy razy, zaś użytkownicy spędzili na ich oglądaniu łącznie 5309 godzin (co oznacza, że czas kontaktu z marką i jej produktami przekroczył 220 dni). Należy przy tym zwrócić uwagę na to, że temat ochrony roślin jest wyjątkowo niszowy i dedykowany do bardzo ograniczonej grupy odbiorców. Dodatkowo klient nie zdecydował się na wykorzystanie działań płatnych, zatem opisane wyżej zasięgi są wypracowane w sposób organiczny.

To co charakterystyczne dla większości produkcji to wysoki współczynnik utrzymania uwagi odbiorców świadczący o tym, że zrealizowane przez nas filmy są chętnie oglądane przez użytkowników. Natomiast widzowie filmów NP w zdecydowanej większości mieszczą się w grupach demograficznych i wiekowych najbardziej atrakcyjnych z punktu widzenia klienta.

Materiały merytoryczne, gdzie z założenia postawiliśmy na dostarczanie praktycznej wiedzy, cieszą się dużym uznaniem widzów i są jednymi z najbardziej docenianych. Jako dowód może posłużyć fakt, iż w jednym z komentarzy pod filmem użytkownik podziękował za dobrą poradę i zapowiedział zakup produktu klienta.

Jeden z filmów doprowadził do przeprowadzenia transakcji handlowej.

Ponad 0,5 tys. subskrybentów, ponad 140 tys. wyświetleń filmów i przeszło 220 dni obcowania z marką Nufarm. To uzyskane organicznie wyniki kanału po 2,5 roku istnienia.

Kanał dostępny jest pod tym linkiem: Nufarm Polska

Ustawienia prywatności

Odwiedzając naszą stronę internetową, może ona przechowywać informacje za pośrednictwem przeglądarki z określonych usług, zwykle w formie plików cookie. Tutaj możesz zmienić swoje preferencje prywatności. Warto zauważyć, że blokowanie niektórych rodzajów plików cookie może wpłynąć na Twoje doświadczenie na naszej stronie internetowej oraz na oferowane przez nas usługi.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie, głównie z usług stron trzecich. Określ swoje preferencje prywatności i / lub zgódź się na korzystanie z plików cookie.