Klient: PEREKO (Grupa Envo sp. z o.o.)
PEREKO to marka kotłów grzewczych na paliwo stałe, produkowanych w polskiej fabryce w Starachowicach. Od kilku lat ambasadorem marki jest Jarosław Olech, sportowiec uprawiający trójbój siłowy. Jarosław Olech jest wielokrotnym Mistrzem Świata, Mistrzem Europy i rekordzistą świata w swojej dyscyplinie, co czyni go jednym z najbardziej utytułowanych sportowców w historii naszego kraju.
Cel
Klient poprzez założenie i prowadzenie kanału YouTube chciał osiągnąć dwa cele:
Zbudowanie większej świadomości na temat osoby Jarosława Olecha – bodaj najbardziej utytułowanego sportowca w Polsce bez podziału na dyscypliny i legendę trójboju siłowego na świecie – którego karierę firma wspiera od wielu lat. Wypromowanie wizerunku sportowca miało pokazać PEREKO jako firmę zaangażowaną we wspieranie lokalnych sportowców i tym samym zyskać większą sympatię publiki, a finalnie również przełożyć się na większą rozpoznawalność samej marki.
Zaprezentowanie oferty produktowej PEREKO możliwie najszerszej grupie odbiorców – z wykazaniem przewag, korzyści i wytłumaczeniem, jak produkty PEREKO odpowiadają na potrzeby użytkowników.
Wytyczne
Strategia i koncepcja
Nasza propozycja obejmowała uruchomienie kanału z dwoma sekcjami tematycznymi. Pierwsza miała być poświęcona Jarosławowi Olechowi i jego sportowej pasji. Druga skoncentrowana tematycznie wokół tematyki grzewczej i kotłów na paliwo stałe.
W ramach pierwszej sekcji zaproponowaliśmy realizację 3-odcinkowego mini dokumentu na temat życia i kariery sportowca. Pomysł spotkał się z dużym entuzjazmem klienta.
Druga część naszego pomysłu obejmowała produkcję 7 filmów poradnikowych oraz edukacyjnych połączonych w cykl „Ogrzewanie wg PEREKO”. Nasz oryginalny pomysł obejmował produkcję w większości filmów poradnikowych ułatwiających zakup, montaż i korzystanie z kotłów grzewczych. Lokowanie produktu miało być kontekstowe. Zaproponowaliśmy rezygnację z tradycyjnych filmów produktowych przedstawiających samą ofertę. Proponowaliśmy również wykorzystanie profesjonalnego prowadzącego i wykorzystanie jedynie wizerunku osoby Jarosława Olecha.
Realizacja
W przypadku filmu dokumentalnego mieliśmy zielone światło do jego realizacji wedle własnej koncepcji. W trakcie produkcji klient zażyczył sobie również wyprodukowanie bardziej atrakcyjnego wizualnie i dynamicznego filmu teledyskowego. Produkcję realizowaliśmy w kilku lokalizacjach w Starachowicach. Przeprowadziliśmy szereg wywiadów: z kibicami, z trenerami, ze sponsorem, właścicielem siłowni oraz samym Olechem.
W przypadku filmów dotyczących ogrzewania klientowi zależało jednak, aby każdy odcinek programu prowadził Jarosław Olech. Koniec końców tylko jeden film pozostał utrzymany w typowym klimacie „jak to zrobić”. Mowa o 6 odcinku, czyli „Jak rozpalać w kotle od góry?”. Produkcje realizowaliśmy na terenie fabryki w kilku halach produkcyjnych oraz budynku biurowym, a także w dwóch domach, w których zamontowane były dwa typy kotłów PEREKO.
Z różnych przyczyn związanych głównie ze zmniejszeniem sprzedaży oferty firmy na terenie Rosji projekt został zakończony. Stanowi on jednak kompletną całość, z której widzowie korzystają do dnia dzisiejszego. Możliwe, że kanał YouTube PEREKO zostanie „ożywiony” w 2019 roku.
Efekt i podsumowanie
Od początku realizacji mieliśmy świadomość, że tematyka kotłów grzewczych jest mimo wszystko niszowa. Wiedzieliśmy również, że klient nie zdecydował się na wsparcie reklamowe projektu YouTube, zatem wszystkie osiągnięte wyniki były organiczne. Tym bardziej pozytywny dla nas był dla dość szybki wzrost popularności materiałów. W pewnym momencie uruchomiono kampanię reklamową na facebooku, która wpływała na wyższe wyniki wyniki oglądalności mini dokumentów w początkowej fazie. W dłuższej zaś fazie znaczną przewagę zasięgową, która systematycznie rośnie po dziś dzień, uzyskały filmy poradnikowe, jedynie poprzez organiczne obejrzenia użytkowników (wyszukiwarka google, wyszukiwarka youtube, rekomendowane filmy youtube).