projekty zrealizowane

OSM Krasnystaw

1024 682 Bartłomiej Kowalski

Klient: Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Krasnymstawie

OSM Krasnystaw, to jedna z najstarszych w naszym kraju spółdzielni mleczarskich. To firma będąca od lat w ścisłej czołówce przedsiębiorstw oferujących produkty mleczne. W ofercie OSM Krasnystaw są tak popularne produkty jak Chłodnik Szefa, czy Zsiadłe Mleko. Spółdzielnia z Lubelszczyzny była wielokrotnie nagradzana za wysoką jakość oferowanych produktów.

Cele

Materiały filmowe przygotowywane z myślą o nowym kanale mają na celu wzmocnienie pozytywnego wizerunku marki wśród swoich klientów. Co więcej, w dłuższej perspektywie klient liczy również na zwiększenie popularności produktów marki wśród nowych klientów. Jako cel upatrujemy również dotarcie z przekazem do widzów w młodszym wieku.

Wytyczne

W ramach nowego kanału OSM Krasnystaw mają się pojawić różne formy filmowe pełniące odmienne funkcje i będące odpowiedzią na zróżnicowane potrzeby widzów.

Wśród produkowanych filmów mają się znaleźć filmy produktowe.

Na kanale mają pojawić się wartościowe dla widza treści merytoryczne.

Na kanale mają pojawić się treści rozrywkowe.

Strategia i koncepcje

Projekt OSM Krasnystaw jest na wczesnym etapie realizacji i nie możemy informować o wszystkich wdrażanych formatach. Jednym z cykli filmowych, który systematycznie będziemy tworzyć na kanale OSM Krasnystaw, to “Kuchnia OSM”. W każdym filmie z serii “Kuchnia OSM” będziemy prezentować wartościowy przepis na koktajl lub sok. Widzowie w trakcie niespełna 2 minut dowiedzą się dlaczego warto skusić się na dany koktajl i jakie są jego najmocniejsze strony. Powiemy również o wartościach odżywczych i powiemy jak konkretny przepis przygotować.

Kanał dostępny jest pod tym linkiem: OSM Krasnystaw

PEREKO

1024 686 Bartłomiej Kowalski

Klient: PEREKO (Grupa Envo sp. z o.o.)

PEREKO to marka kotłów grzewczych na paliwo stałe, produkowanych w polskiej fabryce w Starachowicach. Od kilku lat ambasadorem marki jest Jarosław Olech, sportowiec uprawiający trójbój siłowy. Jarosław Olech jest wielokrotnym Mistrzem Świata, Mistrzem Europy i rekordzistą świata w swojej dyscyplinie, co czyni go jednym z najbardziej utytułowanych sportowców w historii naszego kraju.

Cel

Klient poprzez założenie i prowadzenie kanału YouTube chciał osiągnąć dwa cele:

Zbudowanie większej świadomości na temat osoby Jarosława Olecha – bodaj najbardziej utytułowanego sportowca w Polsce bez podziału na dyscypliny i legendę trójboju siłowego na świecie – którego karierę firma wspiera od wielu lat. Wypromowanie wizerunku sportowca miało pokazać PEREKO jako firmę zaangażowaną we wspieranie lokalnych sportowców i tym samym zyskać większą sympatię publiki, a finalnie również przełożyć się na większą rozpoznawalność samej marki.

Zaprezentowanie oferty produktowej PEREKO możliwie najszerszej grupie odbiorców – z wykazaniem przewag, korzyści i wytłumaczeniem, jak produkty PEREKO odpowiadają na potrzeby użytkowników.

Wytyczne

Budowa i uruchomienie kanału YouTube.

Publikacja wszystkich filmów zgodnie z wcześniej zatwierdzonym harmonogramem dostosowanym zarówno do wydarzeń sportowych, jak i sezonu grzewczego.

Wykorzystanie osoby Jarosława Olecha jako prowadzącego/gospodarza w filmach.

Budowa i uruchomienie kanału YouTube.

Wykorzystanie wypowiedzi przedstawicieli firmy.

Strategia i koncepcja

Nasza propozycja obejmowała uruchomienie kanału z dwoma sekcjami tematycznymi. Pierwsza miała być poświęcona Jarosławowi Olechowi i jego sportowej pasji. Druga skoncentrowana tematycznie wokół tematyki grzewczej i kotłów na paliwo stałe.

W ramach pierwszej sekcji zaproponowaliśmy realizację 3-odcinkowego mini dokumentu na temat życia i kariery sportowca. Pomysł spotkał się z dużym entuzjazmem klienta.

Druga część naszego pomysłu obejmowała produkcję 7 filmów poradnikowych oraz edukacyjnych połączonych w cykl „Ogrzewanie wg PEREKO”. Nasz oryginalny pomysł obejmował produkcję w większości filmów poradnikowych ułatwiających zakup, montaż i korzystanie z kotłów grzewczych. Lokowanie produktu miało być kontekstowe. Zaproponowaliśmy rezygnację z tradycyjnych filmów produktowych przedstawiających samą ofertę. Proponowaliśmy również wykorzystanie profesjonalnego prowadzącego i wykorzystanie jedynie wizerunku osoby Jarosława Olecha.

Realizacja

W przypadku filmu dokumentalnego mieliśmy zielone światło do jego realizacji wedle własnej koncepcji. W trakcie produkcji klient zażyczył sobie również wyprodukowanie bardziej atrakcyjnego wizualnie i dynamicznego filmu teledyskowego. Produkcję realizowaliśmy w kilku lokalizacjach w Starachowicach. Przeprowadziliśmy szereg wywiadów: z kibicami, z trenerami, ze sponsorem, właścicielem siłowni oraz samym Olechem.

W przypadku filmów dotyczących ogrzewania klientowi zależało jednak, aby każdy odcinek programu prowadził Jarosław Olech. Koniec końców tylko jeden film pozostał utrzymany w typowym klimacie „jak to zrobić”. Mowa o 6 odcinku, czyli „Jak rozpalać w kotle od góry?”. Produkcje realizowaliśmy na terenie fabryki w kilku halach produkcyjnych oraz budynku biurowym, a także w dwóch domach, w których zamontowane były dwa typy kotłów PEREKO.

Z różnych przyczyn związanych głównie ze zmniejszeniem sprzedaży oferty firmy na terenie Rosji projekt został zakończony. Stanowi on jednak kompletną całość, z której widzowie korzystają do dnia dzisiejszego. Możliwe, że kanał YouTube PEREKO zostanie „ożywiony” w 2019 roku.

Efekt i podsumowanie

Od początku realizacji mieliśmy świadomość, że tematyka kotłów grzewczych jest mimo wszystko niszowa. Wiedzieliśmy również, że klient nie zdecydował się na wsparcie reklamowe projektu YouTube, zatem wszystkie osiągnięte wyniki były organiczne. Tym bardziej pozytywny dla nas był dla dość szybki wzrost popularności materiałów. W pewnym momencie uruchomiono kampanię reklamową na facebooku, która wpływała na wyższe wyniki wyniki oglądalności mini dokumentów w początkowej fazie. W dłuższej zaś fazie znaczną przewagę zasięgową, która systematycznie rośnie po dziś dzień, uzyskały filmy poradnikowe, jedynie poprzez organiczne obejrzenia użytkowników (wyszukiwarka google, wyszukiwarka youtube, rekomendowane filmy youtube).

Do dnia dzisiejszego (lipiec 2018) najchętniej oglądanym filmem (ponad 117 tys. wyświetleń) jest odcinek 6 „Ogrzewania wg PEREKO”, w którym pokazujemy krok po kroku jak rozpalać w kotle od góry.

Pozostałe filmy tematyczne mają oglądalność na poziomie od 34 do 81 tys. wyświetleń każdy.

Pod każdym filmem rozgorzała dyskusja na tematy poruszane w danej produkcji.

Filmy poświęcone Jarosławowi Olechowi spotkały się jedynie z pozytywnym przyjęciem. Żaden film w serwisie nie otrzymał negatywnej oceny, ani negatywnego komentarza.

Liczba wyświetleń filmów „sportowych” wynosi obecnie ponad 40 tys.

Produkcjami na kanale YouTube zainteresowały się również inne media, jak m.in. serwis sport.pl

Kanał dostępny jest pod tym linkiem: PEREKO TV

Nufarm Polska

1024 678 Bartłomiej Kowalski

Klient: Nufarm Polska sp. z o.o.

Nufarm to jeden z największych producentów środków ochrony roślin na świecie. Polski oddział firmy oprócz sprzedaży ŚOR ma w swojej ofercie również regulatory wzrostu, a także nawozy dolistne marki Wuxal. Dla firmy Nufarm prowadzimy działania nieprzerwanie już 4 rok z rzędu.

Cele

Głównym założeniem klienta było wyprodukowanie wartościowych materiałów filmowych, przedstawiających produkty marki oraz ich zastosowanie, które miałyby wiele zastosowań – podczas szkoleń, konferencji oraz do dystrybucji online. Naturalnie YouTube miał pełnić rolę głównego kanału dystrybucji online.

Cel, jaki marka chciała w ten sposób osiągnąć, to zbudowanie wizerunku firmy specjalistycznej, służącej fachowymi poradami i szczerej w kontakcie z użytkownikami.

Wytyczne

Dopasowanie produkcji i publikacji do sezonowości rolnictwa.

Gotowość do realizacji zdjęć na terenie całego kraju.

Wykorzystanie wypowiedzi zarówno przedstawicieli firmy, jak i przedstawicieli środowiska nauczycieli akademickich.

Zgodność oprawy graficznej z identyfikacją firmy Nufarm.

Zaprezentowanie produktów firmy w taki sposób, aby unikać bezpośrednich konotacji reklamowych.

Strategia i koncepcje

Nasza propozycja realizacji filmów produktowych przewidywała lokowanie produktów i marki w kontekście wartościowych treści merytorycznych (content marketing). Zaproponowaliśmy, by każdy film wychodził od konkretnego problemu, którego końcowym rozwiązaniem jest dany produkt. Kluczowym było dokładne i realistyczne przedstawienie problemu, jego trafna diagnoza oraz identyfikacja faktycznych skutków. Tak powstał koncept na serię filmów „Porady i gotowe rozwiązania”.

Mając świadomość, że wiedzę warto również przekazywać z delikatną dozą humoru opracowaliśmy format o nazwie „Łowca Chwastów”. W kolejnych odcinkach „Łowcy” przybliżaliśmy widzom kolejne chwasty występujące często na rodzimych polach, a będące dużym zagrożeniem dla upraw. W trakcie około 2 minut (tyle mniej więcej trwa każdy odcinek) koncentrowaliśmy się na elementach, która mają praktyczne znaczenie dla rolnika oraz na tych, które są ciekawe i zabawne zarazem.

Jedną z najbardziej pozytywnych postaci, z którą mieliśmy okazję spotkać się w trakcie realizacji materiałów na Nufarm Polska jest Pan Grzegorz Wieszołek. To kierownik placówki doświadczalnej Nufarm. Pan Grzegorz jest miłośnikiem przyrody, fascynują go rośliny, a praca, którą wykonuje w pełni pokrywa się z jego zainteresowaniami. Stąd powstał pomysł na realizację filmów vlogowych pod tytułem „Okiem Praktyka” z Panem Grzegorzem w roli głównej.

Nasze propozycje obejmowały realizację również innych produkcji z kontekstowym lokowaniem produktu, które jednak z uwagi na zróżnicowane potrzeby klienta zostały odłożone w czasie. Mowa o filmach w większym stopniu rozrywkowych, reality TV i kilku innych.

Realizacja

Na kanale Nufarm Polska do sierpnia 2018 roku opublikowaliśmy 42 filmy, przy czym niemal 40 z nich wyprodukowała nasza ekipa. Realizowaliśmy zdjęcia w wielu miejscach Polski, a produkcja łącznie zajęła nam ponad 30 dni zdjęciowych. Prowadziliśmy nagrania na polach w trakcie zbiorów, w trakcie prowadzenia zabiegów ochrony roślin, w magazynach, halach produkcyjnych, na uczelniach i wielu innych lokalizacjach. Do produkcji wykorzystaliśmy spore ilości sprzętu, a liczba ujęć wykonanych w ramach tego projektu przekroczyła już 13 tys.

Wszystkie zaproponowane przez nas formy filmowe zostały zaakceptowane przez klienta i są rozwijane do dnia dzisiejszego (sierpień 2018). Obecnie zrealizowaliśmy 9 odcinków „Łowcy Chwastów”, 15 odcinków „Porad i gotowych rozwiązań”, 6 odcinków „Okiem Praktyka” (11 wciąż na postprodukcji), a także wiele innych filmów nie zaliczanych do żadnej z powyższych grup.

W trakcie ostatnich czterech lat przygotowaliśmy dla Nufarm również szereg filmów okolicznościowych, jak np: zabawny film zwiastujący nowy sezon, zwiastun kanału, zwiastun dla prasy czy kilka produkcji poświęconych wprowadzeniu nowego produktu na rynek. Zrealizowaliśmy również ponad 20 zwiastunów filmowych z przeznaczeniem do emisji na Facebooku (jako zajawki pełnego odcinka, z odpowiednim odesłaniem do kanału YouTube).

Efekt i podsumowanie

Ochrona roślin to temat wyjątkowo niszowy. W tym przypadku klient nie zdecydował się na inwestycję w reklamę naszego kanału, zatem wszystkie wyniki są organiczne.

W pierwszym roku zasięg filmów na kanale był względnie niewielki (tak jak przewidzieliśmy), ale systematycznie zainteresowanie filmami rosło. Dość szybko zaczęły pojawiać się w filmach proponowanych na YouTube oraz wysoko pozycjonowane w wyszukiwarce na frazy powiązane z ich tematyką – stało się tak dzięki właściwie dobranym opisom, tytułom oraz tagowaniu poszczególnych filmów.

W kolejnym roku wzrosty zasięgu filmów sięgały już 476% rok do roku – osiągnęliśmy to m.in. dzięki właściwemu timingowi publikacji. Przykładem może być film „Jak przeciwdziałać wyleganiu zbóż?”, który dość szybko stał się najchętniej oglądanym filmem i przyciągnął tym samym wielu widzów do kanału – to skutek tego, iż film odpowiedział na istotny dla grupy celowej problem we właściwym czasie.

Kanał YouTube Nufarm Polska istnieje od 2016 r. Dotychczas (sierpień 2018) zgromadził on ponad 0,5 tysiąca subskrybentów, wszystkie filmy zostały obejrzane ponad 138 tysięcy razy, zaś użytkownicy spędzili na ich oglądaniu łącznie 5309 godzin (co oznacza, że czas kontaktu z marką i jej produktami przekroczył 220 dni). Należy przy tym zwrócić uwagę na to, że temat ochrony roślin jest wyjątkowo niszowy i dedykowany do bardzo ograniczonej grupy odbiorców. Dodatkowo klient nie zdecydował się na wykorzystanie działań płatnych, zatem opisane wyżej zasięgi są wypracowane w sposób organiczny.

To co charakterystyczne dla większości produkcji to wysoki współczynnik utrzymania uwagi odbiorców świadczący o tym, że zrealizowane przez nas filmy są chętnie oglądane przez użytkowników. Natomiast widzowie filmów NP w zdecydowanej większości mieszczą się w grupach demograficznych i wiekowych najbardziej atrakcyjnych z punktu widzenia klienta.

Materiały merytoryczne, gdzie z założenia postawiliśmy na dostarczanie praktycznej wiedzy, cieszą się dużym uznaniem widzów i są jednymi z najbardziej docenianych. Jako dowód może posłużyć fakt, iż w jednym z komentarzy pod filmem użytkownik podziękował za dobrą poradę i zapowiedział zakup produktu klienta.

Jeden z filmów doprowadził do przeprowadzenia transakcji handlowej.

Ponad 0,5 tys. subskrybentów, ponad 140 tys. wyświetleń filmów i przeszło 220 dni obcowania z marką Nufarm. To uzyskane organicznie wyniki kanału po 2,5 roku istnienia.

Kanał dostępny jest pod tym linkiem: Nufarm Polska

FarmDriver

1024 682 Bartłomiej Kowalski

Kliant: FarmDriver (własna inicjatywa)

FarmDriver to filmowa inicjatywa, którą zaprojektowaliśmy i uruchomiliśmy wspólnie z firmą produkcyjną Promo Film. Jest to pierwszy w Polsce kanał YouTube poświęcony prezentacji i testom maszyn i urządzeń wykorzystywanych w rolnictwie.

Cele

Głównym celem przyświecającym nam przy produkcji kolejnych odcinków była chęć przygotowywania rzetelnych prezentacji maszyn rolniczych. Jedną z naszych branżowych specjalizacji jest rolnictwo. W związku z tym chcieliśmy sprawdzić jakie formy filmowe będą przyjęte najlepiej przez osoby zainteresowane tematyką agrarną. Planowaliśmy prowadzić kanał nieprzerwanie przez 12 miesięcy.

Wytyczne

Tworzone przez nas treści miały nieść ze sobą praktyczną wartość. Każda opinia czy ocena musiała być poprzedzona faktycznym jej sprawdzeniem, przetestowaniem.

Zachować niezależność opinii przy prezentacji maszyn i urządzeń rolniczych.

Materiały o wysokich walorach technicznych (obraz i dźwięk) utrzymane w stylistyce vlogowej.

Strategia i koncepcje

Mieliśmy kilka wewnętrznych założeń produkcyjnych, które naszym zdaniem były odpowiedzią na zapotrzebowanie widzów. Ustaliliśmy kilka form filmowych, z których planowaliśmy korzystać planując kolejne odcinki FarmDrivera. Najważniejszym był cykl z prezentacjami maszyn, który przewidywał kompletną prezentację urządzeń mających zastosowanie w gospodarstwie rolniczym. Innym rozwiązaniem, na który się zdecydowaliśmy było przygotowanie szeregu relacji z branżowych wydarzeń i targów.

Realizacja

Stworzyliśmy dwie główne sekcje w obrębie kanału. W pierwszej umieściliśmy filmy “polowe” czyli prezentacje sprzętu. Drugą sekcję wypełniliśmy relacjami z wystaw i targów. Przy czym, każda z relacji została zrealizowana w nieco inny sposób. Tak, aby ocenić, jaka formuła najbardziej podoba się widzom.

Efekt i podsumowanie

Kanał YouTube FarmDriver był pierwszym rolniczym kanałem tego typu.

W trakcie 12 miesięcy działalności opublikowaliśmy 12 filmów.

Wszystkie filmy obejrzano łącznie ponad 350 tys. razy.

W trakcie naszych działań przekroczyliśmy liczbę 1000 subskrybentów. Po 5 latach od emisji pierwszego filmu (2018 r) liczba subskrybentów wciąż oscyluje w pobliżu 1000. Co więcej, systematycznie pojawiają się nowi widzowie.

Kanał dostępny jest pod tym linkiem: FarmDriver.com
Ustawienia prywatności

Odwiedzając naszą stronę internetową, może ona przechowywać informacje za pośrednictwem przeglądarki z określonych usług, zwykle w formie plików cookie. Tutaj możesz zmienić swoje preferencje prywatności. Warto zauważyć, że blokowanie niektórych rodzajów plików cookie może wpłynąć na Twoje doświadczenie na naszej stronie internetowej oraz na oferowane przez nas usługi.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie, głównie z usług stron trzecich. Określ swoje preferencje prywatności i / lub zgódź się na korzystanie z plików cookie.